Objektiv Zeiss Milvus 25 mm f/1,4 ZE pro Canon PRO CANON

Kód: ZEISS
Sleva Studenti -250KČ s kodem DIGISKOLA
1 hodnocení
Značka: Zeiss
67 000 Kč –40 %
1160617 Carl Zeiss Milvus 25mm f 1 4 ZE pro Canon main large
67 000 Kč –40 % 39 988 Kč 39 988 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)
Můžeme doručit do:
30.9.2020

Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T* ZE je vysoce světelný objektiv pro full frame DSLR. Jeho využití najdete zejména u krajinářské, architektonické a dokumentační fotografie a videa. Celokovová konstrukce dělá objektiv robustním a zatěsnění proti prachu a stříkající vodě dělá z objektivu ZEISS Milvus 1.4/25 spolehlivého partnera i při špatném počasí. 172° rotace ostřícího kroužku umožňuje precizní ostření pro jemnou práci při videu i fotografii.Pro Canon

TEST NOVÉ WHITE

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Milvus 1,4/25 je na tom s kvalitou zpracování v podstatě úplně stejně, skutečně si neuvědomuji žádné rozdíly. Tělo objektivu je celokovové a kovová je dokonce i sluneční clona z vnitřní strany vyložená černým sametem. To je materiál, který neodráží prakticky žádné světlo, i takováhle “drobnost” se podílí na špičkové kvalitě obrazu a minimalizování nežádoucích reflexů. Jediný rozdíl vidím tedy jen v barvě nápisů, Otus je má vyvedené ve žluté, zatímco řada Milvus v tradiční bílé.

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

Zmíněná chromatická aberace je jev, který se u světelných objektivů objevuje poměrně často. Jde o namodralý, nebo červený a zelený nádech na kontrastních hranách. Třeba na větvičkách proti světlé obloze. Aberace se obvykle hodně projevuje i mimo hloubku ostrosti, což bývá nepříjemné, ale dá se to softwarově odstranit při zpracování fotek v počítači. Vím, že některé Milvusy na aberaci docela trpí, proto jsem byl velice mile překvapen, když jsem se zde s aberací téměř nesetkal. Tohle mi právě připomínalo výkonnější Otus.

Podobné to bylo s bokehem, tedy vzhledem rozostřeného pozadí. Bokeh je jednou z nejsilnějších stránek objektivů Zeiss a mnohdy to bývá jedním z pádných důvodů ke koupi světelných objektivů Zeiss Milvus, nebo ještě lépe Otus. Kdysi jeden známý popisoval bokeh jako “smetanově jemný” a tenhle výraz ho myslím popisuje úplně přesně. Zajímavý je i průběh hloubky ostrosti, oproti srovnatelným objektivům je hloubka ostrosti jakoby menší a ostřeji ohraničená. Přechod od ostrosti do neostrosti je jakoby kratší, což především na menších clonách vypadá skvěle (na větších clonových číslech se to samozřejmě tak moc neprojevuje).

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

Kvalita obrazu

Většinou to bývá tak, že u světelných objektivů není při plně otevřené cloně obraz moc použitelný a bývá tedy stejně potřeba alespoň trochu zaclonit. Tak na to zde můžete zapomenout. Kresba je perfektní už na plně otevřenou clonu a perfektní je v celém rozsahu clon. Těžko se tedy určuje, při jaké cloně je ostrost nejlepší, ale řekl bych že maximum je tak od f/2,8 až do f/11.

Samozřejmě mě zajímala i rovnoměrnost kresby v ploše snímku, při nízkých clonách jsou okraje snímku o něco méně ostré, ale skutečně jen o trošku a to je docela běžné. Malá clonová čísla se tedy nemusíte obával použít ani pro ploché předlohy. Se zacloněním se samozřejmě perfektní ostrost dostane až do úplných rohů.

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

I v okrajích snímku by měly být rozostřené body v pozadí zobrazeny ve tvaru kruhů, respektive čoček, ovšem  u tohoto objektivu (a nutno dodat, že stejně je na tom i Otus 1,4/28) má v podobné situaci bokeh podobu těžko definovatelných tvarů (vypadá to jako zvonečky, nebo šipky - této obrazové vadě se říká sagitální koma). Se zacloněním se ale koma ztrácí. Další obvyklou optickou vadou, se kterou se na ukázkových snímcích setkáte, je vinětace. Největší je na otevřenou clonu a zhruba od clony f/2,8 je zanedbatelná.

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

Dalším důležitým faktorem je zkreslení, výrobce totiž uvádí, že je tento objektiv perfektní nejen pro focení přírody a krajiny (což mohu jednoznačně potvrdit), ale také architektury. A právě v tomto oboru je velice důležité co nejmenší zkreslení, aby se rovné line zobrazily skutečně jako přímky a ne oblouky. V ukázkových snímcích je dostatek fotek budov, takž si sami můžete ověřit, že zkreslení je zcela minimální. Když budete přísní, na některých snímcích zkreslení skutečně najdete, ale je velice mírné a musíte se soustředit, abyste ho našli.

Design

Milvus 1,4/25 nijak nevybočuje z řady. Jeho vzhled je naprosto typický, ani na chvilku nemůžete pochybovat o tom, jaký že objektiv právě vidíte. Tedy splést si ho můžete s Otusem, ale jak už jsem psal, pomoci vám může barva nápisů.

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

Zaostřovací kroužek má pogumovaný povrch a není vroubkovaný, jak jsme zvyklí u většiny objektivů, ale je matný a hladký. Ničemu to nevadí, guma je příjemně adhezivní, takže neklouže. Ostřící prstenec je dostatečně široký (otáčí se nejen jeho gumová část, ale i zbytek celého tubusu), což je výhodné, když máte nasazené rukavice. Jeho chod je dostatečně dlouhý (od minimální zaostřovací vzdálenosti na nekonečno je to přesně 172°) a samozřejmě naprosto plynulý, což je důležité pro přesné zaostření. Hlavně v situacích, kdy pracujete s malou hloubkou ostrosti, tuto vlastnost velice oceníte.

V balení najdete kromě přední a zadní krytky ještě tvarovanou sluneční clonu. Už jsem o ní psal na začátku, je kovová a vyložená černým sametem, no paráda. Je poměrně velká a jako u spousty dalších podobných objektivů má výřezy. Důvod výřezů ve sluneční cloně je jediný: ušetřit na rozměrech. Účinnější totiž bývají sluneční clony plné, bez výřezů. A úplně nejlépe, když jsou obdélníkové a kopírují formát snímku. Jenže to se negativně projevuje na rozměrech, takže s takovými clonami se stejně moc nesetkáváme.

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

Nesmím zapomenout na klasický clonový kroužek, kterým je vybavena verze pro Nikon. Clonu můžete nastavit samozřejmě přímo ovládacími prvky na těle foťáku, jak jste zvyklí z autofokusovýh objektivů. Ale pokud tenhle objektiv nasadíte na staré kinofilmové tělo, bude stále plně funkční, tedy včetně možnosti nastavení clony. No a u těch nových těl je (samozřejmě) zaručen i kompletní přenos elektronických informací do těla. Takže kromě zaostřování (zde pouze ruční) se objektiv chová naprosto standardně, jak jsme dnes u moderních objektivů zvyklí.

ZEISS Milvus 25 mm f/1,4 Distagon T*

Velice příjemné a pro filmaře vlastně hodně důležité je, že u clonového kroužku můžete vypnout “klikání” mezi jednotlivými kroky, takže clonu můžete nastavoval naprosto plynule.

Doplňkové parametry

Kategorie: Fotoaparáty
Záruka: 2 roky

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: